Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

Μπάβνα Κοθανούρ (Ινδία)


Η μητέρα μου λέγεται Μπάβνα Κοθανούρ. Μένoυμε με τον πατέρα μου και τα δύο μου αδέρφια στην Παραλία Παλαιοπαναγιάς Ναυπάκτου. Η μητέρα μου και ο πατέρας μου κατάγονται από την Νότια Ινδία, ενώ εγώ και τα αδέρφια μου έχουμε γεννηθεί στην Ελλάδα.

Οι γονείς μου εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα το 1995 λόγω της εργασίας του πατέρα μου, που τελείωσε το Πανεπιστήμιο στην Ινδία και πήγε στην Αγγλία για το διδακτορικό του. Εκεί δούλεψε 2-3 χρόνια. Ένας Έλληνας συνάδελφός του τον προέτρεψε να έλθει στην Ελλάδα το 1992 για να βοηθήσει στην επίλυση ενός προβλήματος που παρουσιάστηκε σε ένα ιχθυοτροφείο στην περιοχή της Ναυπάκτου. Αναγνώρισαν την αξία του και του πρόσφεραν θέση στην εταιρία. 

Το 1995 παντρεύτηκαν και η μητέρα μου ήρθε στην Ναύπακτο. Της αρέσει πολύ η Ελλάδα και το φυσικό της περιβάλλον. Είναι μια χώρα πολύ πιο ανεπτυγμένη και πολύ πιο ήρεμη σε σχέση με την πατρίδα της την Ινδία. Η μητέρα μου λατρεύει επίσης τη θάλασσα.

Στην αρχή αντιμετώπισαν το πρόβλημα της γλώσσας και των καιρικών συνθηκών. Ζούσαν 6 μήνες στην Ελλάδα και 6 μήνες στην Ινδία γιατί δεν άντεχαν τον κρύο χειμώνα εδώ. Της έλειπαν τα μπαχαρικά, λαχανικά και φρούτα της χώρας της, η οποία έχει μεγάλη ποικιλία απ’ όλα αυτά. Της έλειπε επίσης η γιόγκα που είναι απαραίτητη κάθε πρωί στην Ινδία. Βέβαια όλα αυτά σιγά σιγά τα ξεπέρασαν.

Όταν πρωτοήρθαν στην Ελλάδα αντιμετώπισαν ρατσιστική συμπεριφορά εκ μέρους των Ελλήνων. Βέβαια μας ομολογεί ότι όταν τούς γνώρισαν καλύτερα, τούς αποδέχθηκαν και έχουν δημιουργήσει πολλούς φίλους εδώ. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές έχουν επίσης βοηθήσει πάρα πολύ στο να προσαρμοστούμε εμείς τα παιδιά στο ελληνικό σχολικό περιβάλλον.

Δεν γνωρίζει αν θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε και να μείνουμε στην Ινδία. Θα είναι παρά πολύ δύσκολο, κυρίως για εμάς παιδιά να βρούμε δουλειά γιατί δεν γνωρίζουμε πολύ καλά την Ινδική γλώσσα. Παλιότερα πηγαίναμε κάθε καλοκαίρι στην Ινδία, αλλά τώρα τα ταξίδια έχουν περιοριστεί λόγω της οικονομικής κρίσης και του περιορισμένου χρόνου. Επίσης, εμείς τα παιδιά προτιμάμε να μένουμε εδώ όπου είναι οι φίλοι μας.

Οι διατροφικές συνήθειες στην Ινδία είναι αρκετά διαφορετικές σε σχέση με την Ελλάδα. Το μαγείρεμα για τις νοικοκυρές είναι υπόθεση μιας ολόκληρης ημέρας. Η ινδική διατροφή αποτελείται κυρίως από λαχανικά, ρύζι, κάρυ, και καυτερά μπαχαρικά. Στις γιορτές και στους γάμους υπάρχει τεράστια ποικιλία φαγητών και γλυκών που σερβίρονται πάνω σε φλούδες μπανάνας αντί πιάτων. Υπάρχουν περισσότεροι από 2 000 καλεσμένοι. Μια μέρα την εβδομάδα είναι ημέρα κρεατοφαγίας (π.χ. η Κυριακή). 

Για την εκδήλωση ετοίμασε τρία πιάτα, μπιριάνι με λαχανικά για χορτοφάγους, τηγανητό κοτόπουλο με τσίλι, κάρυ και σάλτσα γιαούρτι. Το μπιριάνι είναι καθημερινό κύριο πιάτο, ενώ το κοτόπουλο και η σάλτσα γιαούρτι είναι συνοδευτικά. 

Συνέντευξη στα Ινδικά και Αγγλικά: Ρίβα Κοθανούρ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου